תואר ראשון בביורפואה ניסויית ותעשייתית
Linköping University
מידע מפתח
מיקום הקמפוס
Linköping, שבדיה
שפות
אנגלית
פורמט לימוד
בקמפוס
מֶשֶׁך
6 סמסטרים
לִפְסוֹעַ
זמן מלא
שכר לימוד
SEK 532,100 / per year *
מועד אחרון להגשת בקשה
בקש מידע
תאריך ההתחלה המוקדם ביותר
Aug 2024
* רק לסטודנטים מחוץ לאיחוד האירופי, EEA ושווייץ
מבוא
האם אתה מעוניין ליישם תיאוריה בביו-רפואה בפרויקטים מהתעשייה, הבריאות או האקדמיה? למידה כיצד לנהל פרויקטים רצים עם מיומנויות ביזמות ופיתוח עסקי. אז תכנית ה-BSc בביורפואה ניסיונית ותעשייתית תעניק לך שנים מרגשות!
צפו בסמינר המקוון - נובמבר 2019
- התחלה: אוגוסט 2022
- מקום לימודים: לינקופינג
- רמה: מחזור ראשון
- קוד בקשה: LIU-51300 (סבב קבלה בינלאומי) | LIU-50307 (סבב קבלה ארצי)
LiU תציע את תוכנית התואר הראשון הבינלאומית הראשונה בשוודיה המשלבת מיומנויות ניהול פרויקטים עם טכניקות מחקר של ניסיון מעשי בתחום הביו-רפואה. עוצב בשיתוף עם חברות תרופות וביוטכנולוגיה מובילות בעולם כדי להבטיח שלבוגרינו יהיו הידע והכישורים הנדרשים לעבודה בחזית המחקר והחדשנות הביו-רפואית.
תכנית תואר ראשון זו תספק ידע תיאורטי עמוק והתנסות מעשית של טכניקות מחקר מתקדמות בתחומים ביו-רפואיים בסיסיים; כגון ביולוגיה של תאים ומולקולריות, ביוכימיה רפואית, פיזיולוגיה ופרמקולוגיה, כמו גם תחומים חדשים של גילוי תרופות, ביולוגיה של מערכות, ביואינפורמטיקה ופתולוגיה דיגיטלית. במהלך התוכנית, תעבוד גם בקורסים מונעי פרויקטים כדי ליישם את הידע שלך. כדי להבטיח שתוכל לתרגם פריצות דרך מחקריות למוצרים ושירותים קליניים, התוכנית מכשירה את הסטודנטים בגישות העדכניות ביותר בניהול פרויקטים, עיצוב ניסויים קליניים, יזמות ביו, רגולציית תרופות ואתיקה רפואית. תהיה לך גם הזדמנות לבלות סמסטר שלם בביצוע מחקר ב- LiU או באחד מהשותפים התעשייתיים שלנו, בשוודיה או בחו"ל. על ידי חינוך התלמידים שלנו בתיאוריה ובפרקטיקה של מחקר ביו-רפואי חדשני, כמו גם בניהול מחקר, התכנית שלנו שואפת לפתח את מובילי המחקר הביו-רפואי של העתיד.
ביויזמות, קורסי פרויקטים
במהלך כל סמסטר תהיו עוסקים בפרויקטים אמיתיים מתחום הבריאות, התעשייה או האקדמיה. על ידי מפגש עם לקוחות פוטנציאליים עם פרויקטים חדשים, תשלב מערך מקיף של ידע ביו-רפואי אישי, בינאישי ומקצועי עם כישורי מעבדה. אתה תעביר את הפרויקט לאורך כל מחזור החיים של תהליך המסחור, של שירותים או מוצרים, כולל מיומנויות תקשורת לפגוש חוקרים אחרים או לקוחות פוטנציאליים. המטרה שלנו היא להכין סטודנטים חדשניים ויזמים לפתח מחקר עסקי עתידי או בעל השפעה גבוהה בתחום הביו-רפואי.
תוֹאַר
בסיום התכנית עם 180 נ"ז תוענק תעודת תואר לאחר בקשת הסטודנט בעל התואר תואר ראשון במדעי בביולוגיה רפואית (Medicine Kandidatexamen i Medicinsk biologi).
גלריה
תוצאת התוכנית
מטרות כלליות
בחוק ההשכלה הגבוהה (SFS 1992:1434 כולל עדכונים), נקבעו המטרות הכלליות הבאות לחינוך ברמת התואר הראשון:
- חינוך ברמת התואר הראשון צריך להתבסס בעיקר על ידע שהתלמידים מקבלים מתוכניות לאומיות ברמת תיכון או שווה ערך. עם זאת, הממשלה רשאית להחליט על פטורים הנוגעים לחינוך אמנותי.
חינוך ברמת התואר הראשון יפתח את הסטודנטים:
- יכולת עריכת הערכות עצמאיות וביקורתיות,
- יכולת זיהוי, ניסוח ופתרון בעיות באופן עצמאי,
- מוכנות לעמוד בשינויים בחיי העבודה.
במסגרת תחום החינוך הספציפי, התלמידים יפתחו, בנוסף לידע ולכישוריהם, את היכולת:
- לחפש ולהעריך ידע ברמה מדעית,
- עקבו אחר התפתחות התחום,
- החלף ידע גם עם אנשים ללא ידע מיוחד בתחום.
מטרות לתואר
תוצרי למידה מיועדים לתואר ראשון במדעים לפי חוק ההשכלה הגבוהה (SFS 1993:100, נספח 2- פקודת התואר).
ידע והבנה
לתואר ראשון במדעים (180 נ"ז), על הסטודנט:
- להפגין ידע והבנה בתחום החינוך העיקרי, לרבות הכרת הבסיס המדעי של התחום, הכרת שיטות רלוונטיות בתחום, ידע מעמיק בנושאים ספציפיים בתחום וכן הבנה של סוגיות מחקר עדכניות.
מיומנויות ויכולות
לתואר ראשון במדעים (180 נ"ז) על הסטודנט:
- להפגין את היכולת למצוא, לאסוף, להעריך ולפרש באופן ביקורתי ולדון במידע רלוונטי לגבי בעיה ספציפית, אירועים, נושאים ומצבים,
- להפגין את היכולת לזהות, לנסח ולפתור בעיות באופן עצמאי וכן לבצע משימות במסגרת זמן נתון,
- להפגין יכולת להציג ולדון במידע, בעיות ופתרונות תוך דיאלוג עם קבוצות שונות, הן בעל פה והן בכתב, וכן
- להפגין את הכישורים הנדרשים לעבודה עצמאית בתחום החינוך.
יכולת שיפוט וגישה
לתואר ראשון במדעים (180 נ"ז) על הסטודנט:
- להפגין יכולת לשפוט בתחום החינוך העיקרי בהתייחס להיבטים מדעיים, חברתיים ואתיים רלוונטיים,
- להפגין תובנה לגבי תפקיד הידע בחברה ואחריותם של אנשים לאופן השימוש בו, וכן
- להפגין את היכולת לזהות את הצורך שלהם בפיתוח ידע ומיומנויות נוסף
מלבד המטרות לעיל, לאחר סיום התכנית, הסטודנטים ישיגו את היעדים המקומיים של המוסד הגבוה וכן את היעדים המקומיים של התכנית.
יעדים מקומיים לפקולטה לרפואה ומדעי הבריאות
התלמיד, לאחר סיום התכנית:
- יש את היכולת להעריך באופן ביקורתי מצבים בתוך האקדמיה, הבריאות והתעשייה על מנת להניע ולהעריך את בחירת הפעולות כאיש מקצוע
- להפגין ידע על והבנה של הגורמים המשפיעים על הבריאות מנקודת מבט מקומית וגלובלית
- יש את היכולת להעריך וליישם ידע ברפואה מבוססת ראיות ושיפור איכות בתחום הבריאות
- להיות מסוגל לפעול לפיתוח בר קיימא ומקדם בריאות של הדורות הנוכחיים והבאים
- השיגו מיומנויות בין-מקצועיות המאפשרות עבודה בצוותים עם מקצועות אחרים
- להפגין ידע והבנה של החשיבות של שוויון ושוויון הזדמנויות בחברה
יעדים מקומיים לתכנית לתואר ראשון בביורפואה ניסויית ותעשייתית
ידע והבנה
בסיום התכנית, התלמיד אמור להיות מסוגל:
- לתאר את הידע הרפואי והמדעי הנדרש להסבר תהליכים ביולוגיים ופתופיזיולוגיים אנושיים מנקודת מבט מולקולרית ותאית.
- לתאר שיטות אנליטיות ואבחון בביולוגיה רפואית ואסטרטגיות בסיסיות לטיפול רפואי.
- להפגין הבנה של שיטות סטטיסטיות שונות ויישומן בביואינפורמטיקה, ביולוגיה מערכות ומחקר ביו-רפואי.
- לתאר את המידע והניתוחים הנדרשים להערכת רעיון לפעילות חדשה, בתחום הביו-רפואה, ולהוכיח את היכולת לאסוף ולנתח מידע רלוונטי למטרה זו.
מיומנויות ויכולות
בסיום התכנית, התלמיד אמור להיות מסוגל:
- סקירה ביקורתית של מידע רלוונטי לגבי אתגר ספציפי בביולוגיה רפואית.
- לתכנן ולפתור אתגרים תיאורטיים ומעבדתיים וגישות מדעיות וסטטיסטיות נכונות במצבים חדשים ולא ידועים בפיקוח.
- לדון במידע, רעיונות, בעיות ופתרונות בתחום הביולוגיה הרפואית הן בעל פה והן בכתב בגישה רב תחומית.
- ליישם מתודולוגיה מעבדתית רפואית-ביולוגית מתקדמת הנדרשת לעבודה עצמאית בתחום הביו-רפואי.
- ליישם באופן פעיל מודלים של ניהול פרויקטים בפרויקטים שבהם נושאים ביו-רפואיים מתורגמים לשירותים או מוצרים.
יכולת שיפוט וגישה
בסיום התכנית, התלמיד אמור להיות מסוגל:
- לשקף על היבטים מדעיים ואתיים של ביולוגיה רפואית ועל חשיבות הידע הביו-רפואי להתפתחות החברה.
- להעריך באופן ביקורתי את הצרכים והרעיונות בתוך הביו-רפואה מנקודת מבט חברתית ומסחרית.
- להשתמש בגישה יזמית לפיתוח והערכה של מדע ביו-רפואי.
תכנית לימודים
תוֹכֶן
התכנית כוללת 180 נ"ז. תחום המקצוע העיקרי של התכנית לתואר ראשון בביורפואה ניסיונית ותעשייתית הוא ביולוגיה רפואית. חלוקת תכני המקצוע מצוינת בכל סילבוס של קורס בהתאמה. התכנית ניתנת בקצב לימוד במשרה מלאה.
הקורסים הבאים נכללים בתוכנית:
סמסטר 1 | סמסטר 2 | סמסטר 3 |
|
|
|
סמסטר 4 | סמסטר 5 | סמסטר 6 |
|
|
|
הִתקַדְמוּת
ההתקדמות בתחום המקצוע הראשי מוצגת באמצעות מטרות הלמידה בסילבוס הקורס לכל קורס בתכנית וכן על ידי ספרות הקורס המוצעת ברשימות המשאבים. לתכנית קורסים משולבי פרויקטים עם פיתוח מתמיד בניהול פרויקטים בתחום הרפואי. במהלך החלקים המוקדמים של התכנית, ישנה התמקדות רבה יותר בהשגת ידע תיאורטי ומעבדתי בסיסי, בעוד שהחלקים האחרונים של התכנית מתמקדים יותר ויותר בכך שהסטודנטים יוכלו להשתמש, לפרש ולפתח ידע בתחומים שונים. זה יאפשר לסטודנטים להסביר את התהליכים הפיזיולוגיים והביו-רפואיים האנושיים, וברמה עמוקה יותר, להבין כיצד ניתן ליישם ידע ביו-רפואי בנושאים בתחום הבריאות, התעשייה והאקדמיה מנקודת מבט מסחרית וחברתית.
דרכי הוראה ועבודה
בפקולטה לרפואה ומדעי הבריאות, למידה ממוקדת סטודנטים ומבוססת בעיות מהווה את הבסיס להוראה. הסטודנט לוקח אחריות על, לומד וחוקר את התכנים העדכניים של הקורסים ותכנית הלימודים. שיטות העבודה בקורס מאתגרות את הסטודנטים לנסח באופן עצמאי שאלות ללמידה, לחפש ידע, ובדיאלוג עם אחרים לשפוט ולהעריך ידע שהושג. התלמידים עובדים יחד בקבוצות המבוססות על סיטואציות מבוססות מציאות כדי לפתח את הלמידה שלהם, לתרום ללמידה של הסטודנטים המשותפים ולתרגל שיתוף פעולה. תפקיד המורה הוא לתמוך בתלמידים בדרך זו של למידה. התכניות מורכבות מנושאים משולבים נושאים, מודולים תיאורטיים ומעשיים המשולבים לאורך תכנית הלימודים. תכניות הלימודים בפקולטה לרפואה ומדעי הבריאות משתפות פעולה במודולי אינטגרציה מסוימים שבהם מתקיימת למידה בין-מקצועית באמצעות השתתפות של סטודנטים ממספר מקצועות הלומדים זה עם זה, על ואחד מהשני. שיטות הקורס ומודול האינטגרציה מעוררים ותומכים בפיתוח מיומנויות מקצועיות ובין-מקצועיות של הסטודנט וכן מכינים את הסטודנט לשיתוף פעולה במקצוע הקרוב.
התכנית לתואר ראשון בביורפואה ניסויית ותעשייתית משתפת פעולה עם הפקולטה הטכנית לאורך התכנית כולה, כמו גם עם שחקנים נוספים באקדמיה, בריאות ועסקים באמצעות קורסים משולבים בפרויקטים. התלמידים לומדים לזהות צורך או רעיון שבו הם יכולים ליישם את הידע הביו-רפואי הבסיסי שלהם. במהלך התוכנית, התלמידים יכולים לעבוד בצוותים כדי לפתח רעיונות רפואיים למוצרים או שירותים. הסטודנטים ערוכים היטב לענות על צרכי הלקוחות, ליישם ידע ביו-רפואי ולנהל פרויקטים בגישה יזמית. הסטודנטים מוכנים לעמוד בדרישות בתחום ניהול פרויקטים ותקשורת במסגרת מקצועות העתיד שלהם באקדמיה, בריאות ותעשייה.
דרישות סף
התוכן של כל סמסטר בנוי על סמסטרים קודמים ויתנהל לפי סדר מסמסטר א' עד ד'. לצורך קבלה לעבודת התזה בקורס (סמסטר 5), נדרשות לפחות 90 נ"ז מסמסטר א' עד ד' בתואר הראשון. תוכנית בביורפואה ניסויית ותעשייתית.
ניתן להשלים קורסים בסמסטר ו' לפני בחינת הקורס בסמסטר ה' עבור אותם סטודנטים שעברו הפסקת לימודים במהלך סמסטר ה'.
עבודת גמר לתואר
לצורך הענקת תואר ראשון, על הסטודנט להשלים עבודה עצמאית (פרויקט תואר) של לפחות 30 נ"ז בתחום החינוך הראשי, ביולוגיה רפואית.