תואר ראשון במדעים בריפוי בעיסוק

כללי

תיאור התכנית

המשימה שלנו

להכין בוגרים יצירתיים, מוכשרים, רחמנים ומחויבים למקצועם ולמדינתם.

מטרות

מטרות המחלקה לריפוי בעיסוק המוערכות ביותר ב- BMC הן:

  1. הכינו את הסטודנטים למורכבות התרגול האקדמי והעדות המתהווה של המאה ה -21.
  2. עזרו בזיהוי הידע, הכישורים והגישות החיוניים המעודדים תרגול מוכשר יותר של ריפוי בעיסוק.
  3. לחנך את התלמידים לעסוק בריפוי בעיסוק מוסרי ומוכח במגוון מערכות בריאות, קהילה וחינוך; לנהל משלוח שירותי ריפוי בעיסוק; ותורמים למקצוע באמצעות שירות והשתתפות במחקר.
  4. הקנו מסלולי לימוד בהתאמה אישית לסטודנטים, המיועדים לענות על צרכי הלמידה האישיים שלהם ולהעצים את יכולתם למלא תפקידים במנהיגות בתרגול, בחינוך, במחקר, בפיתוח התוכנית ובהערכת התוכנית.
  5. הקניית המשך המשך למטפלים העוסקים בכדי להקל על המשך יכולתם.
  6. תכנן ועוסק במחקר לקידום תרגול וחינוך שיקומי בעיסוק.
  7. לשרת את התרבויות, המכללות והקהילות הציבוריות והמקצועיות שלנו באמצעות השתתפות בשירותי מכללות ושירותים קהילתיים ואגודות מקצועיות.
  8. לספק לאזור הערבי מטפלים ייחודיים, מוסמכים ומיומנים שיכולים לענות על צרכי האוכלוסייה, במיוחד באזורים הכפריים והמטופלים שבהם יש צורך בריפוי בעיסוק.

virtual reality meets physical therapyג'ספר אגגרגארד / אונפלש

תיאור התוכנית

אודות ריפוי בעיסוק

ריפוי בעיסוק (OT) הוא מקצוע בתחום הבריאות המתמקד בסיוע לאנשים בכל הגילאים להחזיר, לפתח או לשלוט בכישורים יומיומיים על מנת לחיות חיים עצמאיים, יצרניים ומספקים. במונחים הפשוטים ביותר, מרפאים בעיסוק עוזרים לאנשים לאורך כל אורך החיים להשתתף בדברים שהם רוצים וצריכים לעשות באמצעות השימוש הטיפולי בפעילויות יומיומיות (עיסוקים). ערכי ליבה של תרגול OT הם אלטרואיזם, שוויון, חופש, צדק, כבוד, אמת, ושקד. סטודנטים הבוחרים בריפוי בעיסוק כקריירה הם אלו שנהנים לעזור ולעבוד עם אחרים. העוסקים בריפוי בעיסוק צריכים להיות בעלי כישורי תקשורת חזקים, כמו גם כישורים בינאישיים חזקים כדי לעורר אמון וכבוד בקרב לקוחותיהם. יצירתיות, גמישות וכישורי פתרון בעיות הם נכסים.

אודות תכנית לריפוי בעיסוק

המחלקה לריפוי בעיסוק מציעה תואר ראשון במדעים (BS) בריפוי בעיסוק. החזון, הייעוד והיעדים של התוכנית שלנו משקפים שילוב בין הסטנדרטים החינוכיים הבינלאומיים לריפוי בעיסוק (WFOT) הבינלאומיים ושל Batterjee Medical College של Batterjee Medical College (BMC). אנו רואים כי ריפוי בעיסוק הוא מקצוע רב עוצמה, מוכר ומונע מדעים ומבוסס על ראיות עם כוח עבודה מקושר ומגוון העונה על צרכיו התעסוקתיים של החברה.

הרציונל העומד בבסיס הקמת התוכנית לריפוי בעיסוק ב- BMC הוא לספק לסעודיה ולאזור הערבי מרפאים בעיסוק ייחודיים, מוסמכים ומיומנים שיכולים לשרת את הצרכים הבריאותיים, הפסיכו-סוציאליים, ההתפתחותיים והתרבותיים הגוברים של הקהילה. בנוסף, ברצוננו לשפר את השירותים הניתנים לאנשים עם מוגבלות, לשפר את שביעות הרצון ולהעצים את הביצועים התפקודיים ואת כישורי החיים היומיומיים שלהם מבחינת עצמאות, בטיחות ואיכות. יתר על כן, הקמנו את המחלקה לריפוי בעיסוק לפיתוח גישה הוליסטית יותר וטיפול מקיף ללקוחות. שילובם של אנשי מקצוע בריפוי בעיסוק לצוות הרפואי והשיקום הקיים בין תחומי היה מקדם שיתופי פעולה ותכנון התערבות משולב אשר ישפיע באופן חיובי משמעותי על לקוחות שהם המוטיבציה האמיתית העומדת מאחורי כל זה.

מדוע לבחור BMC OT?

מה שמייחד אותנו זה שאנחנו עוזרים לעצב את עתידו של מקצוע ה- OT באזור. אנו גאים להיות תוכנית OT הראשונה במגזר הפרטי הסעודי להשכלה גבוהה. בנוסף, אנו תוכנית OT הראשונה ששולבה בתכנית הלימודים להשכלה גבוהה באזור מערב סעודיה (ג'דה והסביבה).

כל הסטודנטים לריפוי בעיסוק בוגר צפויים להיות בעלי ידע, מיומנות וגישות בתחומים הבאים:

  • יחסי עיסוק בין אדם לסביבה.
  • יחסי עיסוק לבריאות ורווחה.
  • מערכות יחסים טיפוליות ומקצועיות.
  • תהליך הריפוי בעיסוק.
  • הנמקה והתנהגות מקצועית.
  • ההקשרים המקומיים והעולמיים של תרגול מקצועי.

על מנת לייצר בוגרים בעלי ידע, מיומנות וגישות אלו, נלקחו בחשבון חמשת הגורמים הבאים בהקשר המקומי המשפיעים על מה שצריך ללמד בתוכנית החינוכית לריפוי בעיסוק וכיצד היא נלמדת:

  • יכולת התלמידים להשלים את התוכנית בהצלחה.
  • צרכים בריאותיים וחברתיים סעודים.
  • מערכות חינוך בריאותיות, חברתיות, מוגבלות וסעודיות סעודיות.
  • אמונות סעודיות, ערכים איסלאמיים ומשמעותם של עיסוקים עם דגש חזק על לא רק הקשרים בינלאומיים אלא גם מקומיים.
  • היסטוריה של ריפוי בעיסוק הסעודי.

מבנה התוכנית

השנה הראשונה

התלמידים יקבלו ידע במדעי היסוד הכוללים ביולוגיה, כימיה, פיזיקה, מתמטיקה, ביו-סטטיסטיקה, ביו-פיסיקה, ביוכימיה, אנגלית, מונחים רפואיים, מחשבים, אתיקה רפואית וכישורי לימוד. נושאים אלו מכינים את התלמידים ומקנים רקע מדעי ומובנה.

השנה השנייה

התלמידים ילמדו נושאים הקשורים לאנטומיה, פיזיולוגיה, מדעי המוח ומקרים גופניים נוירולוגיים. בנוסף, הם יכירו יסודות של ריפוי בעיסוק, כמו יסודות OT, עקרונות ואתיקה ב OT, הערכות תפקודיות, תהליך OT, תיאוריות / גישות OT, וטכניקות OT.

השנה השלישית

התלמידים ילמדו נושאים הקשורים לצמיחה והתפתחות אנושית, מקרים לילדים ופסיכיאטרים. הם ילמדו גם יישומי ריפוי בעיסוק במצבים נוירולוגיים ופיזיים, אסטרטגיות לחיים עצמאיים, טכנולוגיה מסייעת, שיקום בגפיים העליונות, כיבוי ידיים, ביצוע תעסוקתי, ניידות גלגלים והתערבויות ישיבה, וסביבה ונכות. בנוסף, התלמידים יתנסו בתרגול קליני במשרה חלקית כדי לבנות מיומנויות קליניות בסיסיות וליישם מגוון השלכות קליניות על מצבים נוירולוגיים ופיזיים.

השנה הרביעית

התלמידים ילמדו נושאים הקשורים למתודולוגיית מחקר, מגמות בינלאומיות בתחום הנכות והשיקום, ניהול ומנהיגות, OT ומערכת הבריאות ונושאים מיוחדים בריפוי בעיסוק. הם ילמדו גם יישומי ריפוי בעיסוק במצבי ילדים, פסיכיאטרים, גריאטריה, מדיה טיפולית ב- OT וטיפול קבוצתי. בנוסף התלמידים יתנסו בתרגול קליני במשרה חלקית כדי לבנות כישורים קליניים בסיסיים עוד יותר, כמו תיעוד מקצועי לעבודות שדה OT. הם ישתמשו במגוון השלכות קליניות גם על מצבים בילדים ופסיכיאטריים, ויעברו הכשרה במסגרת קלינית לשיקום קהילתי.

השנה החמישית

זו שנת ההתמחות. לאחר סיום תכנית הלימודים לתואר הראשון, הסטודנטים יעברו הכשרה לתואר ראשון לשנה באתר קליני מוכר (כלומר בית חולים, מרכז שיקום).

נתיב קריירה / ייעוץ

תפיסת העבודה עבור מתרגלי OT בהירה! OT הוא מקצוע בתחום הבריאות ההולך וגדל, ויש צורך קריטי ביותר OTs נוספים בערב הסעודית. העסקת OTs צפויה להיות מהירה בהרבה מהממוצע עבור כל העיסוקים. OTs משרתים אוכלוסייה מגוונת ויכולים לעבוד במסגרות שונות, כגון אך לא רק:

  • ילדים, מתבגרים, מבוגרים וחולים קשישים
    • נוירולוגיות ופיזיות
    • התפתחותי
    • פסיכו-סוציאלי ורגשי (בריאות הנפש)
    • תפיסתי קוגניטיבי
    • סנסורי-מוטורי
  • מרכזי שיקום
  • בתי חולים פסיכיאטריים ונפשיים
  • מרכזים מבוססי קהילה
  • בתי אבות
  • שיקום בית ספר
  • מרכזי קשיי למידה
  • באמצע הדרך בתים והתמכרות
  • מרכזים לטכנולוגיה מסייעת
  • מוסדות אקדמיים ומחקרים

ישנם מתרגלי OT העובדים בתחומי התמחות הדורשים הכשרה מתקדמת או הסמכה מיוחדת. כמה דוגמאות הן טיפול בידיים, שיקום נהגים, שיקום ראייה נמוכה, ישיבה בכסא גלגלים, טכנולוגיה מסייעת ועיצוב

תוכנית הלימודים

תוכנית OT שלנו מחייבת השלמת 158 נ"ז. להלן תכנית לימודים טיפוסית לסטודנטים הרשומים לתכנית לתואר ראשון במדעים (BA) בריפוי בעיסוק:

שנה א '(שנת הכנה)

  • ביו 101 ביולוגיה אנושית
  • ביו 102 ביולוגיה אנושית II
  • CHM 101 כימיה כללית
  • CHM 102 מבוא לביוכימיה
  • PHY 101 פיסיקה כללית
  • BIOPHY 102 ביופיסיקה
  • מט 101 מתמטיקה
  • ביוסטט 102 ביו-סטטיסטיקה
  • ENGFY 101 אנגלית I
  • ENGFY 102 אנגלית II
  • COM 101 מחשב I
  • COM 102 מחשב II
  • IMEFY 101 האתיקה הרפואית האיסלאמית
  • ARFY 102 שפה ערבית
  • כישורי לימוד SSK 101
  • כישורי לימוד SSK 102
  • טרמינולוגיה רפואית MT 101
  • MT 102 טרמינולוגיה II

שנה שניה

  • ANTOT 201 אנטומיה I
  • ANTOT 202 אנטומיה II
  • PHYSOT 201 פיזיולוגיה I
  • OT 201 יסודות OT
  • עקרונות OT 202
  • OT 203 מדעי המוח
  • OT 204 הערכה פונקציונלית ב- OT
  • תהליך OT 205 OT
  • מקרים גופניים נוירולוגיים OT 206
  • טכניקות OT 207 OT
  • טכניקות OT 207 OT
  • OT 208 תיאוריות / גישות OT
  • OT 209 פרמקולוגיה

שנה שלישית

  • OT 301 צמיחה אנושית
  • OT 302 ביומכניקה
  • OT 303 מיושם OT לתנאים גופניים נוירולוגיים
  • אסטרטגיות OT 304 לחיים עצמאיים
  • OT 305 פסיכולוגיה שיקומית
  • OT 306 טכנולוגיה מסייעת
  • שיקום OT 307 קיצוניות עליונה
  • סד עם OT 308
  • מקרי OT 309 לילדים
  • מקרים פסיכיאטריים OT 310
  • OT 311 ביצועים תעסוקתיים: הסתגלות
  • OT 312 ניידות גלגלים
  • OT 313 סביבה

שנה ד '

  • OT 401 מבוא למתודולוגיית מחקר
  • מגמות בינלאומיות לנכות OT 402
  • OT 403 מיושם OT למצבים לילדים
  • OT 404 מיושם OT למצבים פסיכיאטריים
  • OT 405 OT
  • OT 406 מדיה טיפולית ב- OT
  • מיומנויות קליניות בסיסיות OT 407
  • פרויקט מחקר OT 408 ב- OT
  • OT 409 שיקום מבוסס קהילה (CBR)
  • טיפול קבוצתי OT 410
  • OT 411 נושאים מיוחדים ב- OT
  • ניהול OT 412
  • OT 413 OT לגריאטריה
  • תיעוד מקצועי OT 414 לעבודת שדה OT

סיבוב התמחות: השנה החמישית

  • תנאים גופניים נוירולוגיים OT 501
  • מצבים OT 502 לילדים
  • מצבים פסיכולוגיים OT 503
  • OT 504 שיקום מבוסס קהילה (CBR)
  • OT 505 גריאטריה
  • אלקטיבי (בחירה באחד):
    • OT 506 טיפול חריף (ICU, CCU)
    • OT 507 שיקום אשפוז
    • שיקום OT 508 אשפוז
    • שיקום ידיים OT 509
    • שיקום נוירולוגי OT 510
    • OT 511 אורטופדיה
    • שיקום מבוסס בית ספר OT 512
    • OT 513 טיפול בהוספיס
    • OT 514 טיפול ביתי
    • OT 515 סמים
    • OT 516 שיקום מקצועי (VR)
    • מתקן סיעוד מיומן OT 517 (SNF)
    • שיקום טכנולוגיה מסייעת OT 518

כללי הרשמה וקבלה

חוקים כלליים:

  • הרשמה
  • חובה על כל הפונים להירשם באופן מקוון.
  • הרשמה מקוונת אינה אישור הקבלה. קבלת הקבלה תאושר לאחר העברת הראיון האישי. מועמדים שנכשלו בראיון אינם יכולים לקבל קבלה ל- BMC.
  • BMC לא תקבל שום מסמך ללא הרשמה מקוונת. על הפונים לצרף את כל המסמכים הנדרשים (תעודת תיכון, תעודת תעודה, תמליל, העתק תעודת זהות / איקמה סעודיה, העתק דרכון, תמונות וכו ') בפורטל המקוון.
  • BMC לא תקבל מועמדים שאינם כשירים מבחינה רפואית.
  • ארבעה סוגים של מועמדים יכולים להגיש מועמדות ל- BMC:
    • מבקשי תיכון סעודי (תכניות לימודים סעודיות)
    • מבקשי תיכון בינלאומיים (תכניות לימודים בינלאומיות)
    • מבקש גישור (ים) (מועמדים לדיפלומה)
    • מבקשי העברה של אוניברסיטה / מכללה (מועמדים לתואר ראשון)

כללי הראיון:

  • כל המבקשים יצטרכו לעבור ראיון אישי בקמפוס BMC.
  • BMC תזמין את המועמדים הזכאים לראיון אישי בכל עת במהלך תקופת ההרשמה.
  • BMC תשלח דוא"ל לראיון. אם המבקשים / ים אינם מקבלים דוא"ל כלשהו תוך שבועיים לאחר ההרשמה המקוונת, על המבקש / ה לבקר במכללה.
  • יש לשלם את דמי ההרשמה לפני הראיון. להחזר דמי הרישום, עיינו בנוהל "החזר דמי".
  • מועמדים (ים) שיש להם תוכנית לימודים בינלאומית יעברו את המבחן BET (מבחן כניסה של סוללה) לפני הראיון.
  • על הפונה / ים להביא את קבלת דמי ההרשמה ואת "קוד ההרשמה המקוון" בזמן הראיון.
  • ניתן להודיע על תוצאת הראיון למבקשים / ים באמצעות SMS ו / או דוא"ל על פרטי יצירת קשר רשומים.
  • על הפונים / ים להביא את תעודת התיכון המקורית שלהם ואת תעודת הזהות / איקמה המקורית הסעודית כדי להראות את זהותם בעת הראיון.
  • הפונים / ים צריכים ליידע את BMC במקרה של היעדרם מהראיון, אחרת, הריאיון יבוטל.

כללי קבלה:

עם קבלת דוא"ל "קבלת קבלה", על המבקש / ים לבצע את הכללים שלהלן, אחרת הביטול יבוטל:

  • בקר ב- BMC לקבלת הרשמה נכונה למערכת בפרק הזמן הנתון.
  • שלם את שכר הלימוד בסמסטר הראשון.
  • הגישו תעודת מקור / תמליל / תעודה מקורית.
  • הגש דוח רפואי ל- BMC (דמי ההרשמה אינם ניתנים להחזרה עבור סטודנטים שאינם כשלים רפואית).
  • הגיש עותק של תעודת הזהות / איקמה הסעודית והדרכון.
  • הגיש שש תמונות בגודל דרכון.
עדכון אחרון: מרץ 2020

מלגת Keystone

גלה את האפשרויות שהמלגה שלנו יכולה להעניק לך

אודות בית הספר

BMC is considered one of the first private specialized medical college offering a variety of majors in Saudi Arabia and one of the newest and largest private medical colleges in the Middle East. BMC a ... קרא יותר

BMC is considered one of the first private specialized medical college offering a variety of majors in Saudi Arabia and one of the newest and largest private medical colleges in the Middle East. BMC aims to achieve excellence in medical education through well-planned curriculums consistent with international standards. To attain this, it has developed a high-tech campus that is fully equipped with the latest technology to enhance learning and teaching. קרא פחות