מגיסטר בהנדסה רפואית

כללי

תיאור התכנית

New Technolgies וחדשנות לרפואה

תוכנית הלימודים לתואר שני היא הרחבה והעמקה של תוכנית תואר ראשון "רפואת מכשיר טכנולוגיה". עם זאת, הוא מתאים לבוגרי קורסים טכניים-מדעיים אחרים של הלימודים. היא מאפשרת לתלמידים לרכוש ידע מעמיק בתחום ההנדסה הרפואית, המתמקדת בעיקר בטכנולוגיות של מכשור רפואי ושיקום, ומתמקדת בצרכים המעשיים של אנשי מקצוע ומוסמכים.

מידע

  • תואר: דיפל-אינג.
  • משך הלימודים: 4 סמסטרים (120 ECTS)
  • צריכה שנתית: 23
  • מצב הלימודים: במשרה מלאה
  • שפת לימוד: אנגלית

עיקרי החינוך

תכנית הלימודים לתואר שני ברציפות הנדסה רפואית מכשירה את התלמידים לפעול כמהנדסים עם היכולת לפתח מכשירים רפואיים ושיקומיים במסגרת הרגולציה של אירופה ושוקי ארה"ב.

תוכנית הלימודים מציעה

א) יסודות [11,25 ECTS],

ב) ארבעה מודולים טכניים: אלקטרוניקה, ביומכניקה, תוכנה למכשור רפואי וטכנולוגיה חומרים (שלושה מהם נבחרים על ידי כל תלמיד [30 ECTS] וכן

ג) המודולים הרפואיים טכנולוגיה: נושאים נבחרים [17,5 ECTS],

ד) הנדסת מערכות הנדסה רפואית ופרויקט [31,25 ECTS].

יסודות מדעיים מוחלים הלכה למעשה במסגרת פרויקט מקצועי או מדעי. במסגרת עבודת המאסטר [28 ECTS] התלמידים מציגים את היכולת לעבוד באופן עצמאי על נושא מדעי יישומי. לכן, תואר שני תוכנית הנדסה רפואית מסמיך סטודנטים לעבוד מהנדסים עם היכולת לפתח מכשירים רפואיים ושיקום במסגרת הרגולציה של השווקים באירופה, ואת היכולת לשקול את תקנות ה- FDA. חינוך משופר מסופק על ידי עבודת הפרוייקט ותזה של המורה, שם התלמידים יכולים ליישם את הידע שלהם ויכולות לפתרון בעיות בסביבה חדשה או לא מוכרת. בחלק אחד של בחינת הסמכה הסופית התלמידים צריכים למסור את המסקנות שלהם, והם מראים ידע רציונלי ביסודו.

הבוגרים מסוגלים לעבוד מהנדסים לפיתוח ומיקום של מכשירים רפואיים, תחזוקתם או כמנהלי מוצר. הם יכולים גם לתפקד כמו מומחים יישום, יועצים למוצרים רפואיים, ברישוי של מוצרים רפואיים, ולהשתתף ניהול איכות בפיתוח הפרויקט, מנהיגות הפרויקט ופיתוח אסטרטגיה ברמה הלאומית או הבינלאומית. עד כה יש להם את היכולת לשלב ידע ולטפל במורכבות, וכן לגבש פסקי דין (עם מידע חלקי) או מוגבל.

פרופילים קריירה

הבוגרים יוכלו ליישם את הידע שרכשו. הגברת הידע המקצועי המבוסס מדעית על מיומנויות ההנדסה מכינה אותם לפונקציות מנהיגות בפרויקטים בינוניים וגדולים, כמו גם לקריירה מדעית נוספת, למשל ללימודי דוקטורט. המהנדסים הרפואיים מועסקים בפיתוח, בייצור ההנדסי ובתחום העניינים הרגולטוריים לבקרת איכות ולניהול המוצר. הם משמשים גם יועצים מוסמכים כמו מומחים מכירות ושיווק טכני. בריאות ארגונים המסירה מערכת טיפול צריך מהנדסים רפואיים לרכישה, טיפול ותחזוקה של מוצרים רפואיים. מעסיקים נוספים הם רשויות הסמכה ומכוני מחקר.

אפשרויות לעבודה לאחר סיום הלימודים

חברות טכנולוגיה רפואית

  • מהנדסים לפיתוח ותכנון מכשור רפואי-טכני
  • אופטימיזציה של מוצרים
  • ניהול מוצר לאומי ובינלאומי
  • מכירות ושיווק
  • רישוי מוצרים רפואיים (רגולציה)

ארגוני בריאות

  • אינטגרציה והתקנה
  • רכישה, בקשת הצעות וקואורדינציה
  • טיפול ותחזוקה של ציוד רפואי, מערכות מיטה, טכנולוגיית דיור

משרדי תכנון וייעוץ, רשויות הסמכה

  • מומחים לבטיחות ואיכות טכניים
  • תכנון ציוד ומתקנים
  • מהנדסי יישומים
  • יועצים

מחקר ופיתוח

  • פרויקטים בביומכניקה, haptics, neuroprosthetics, רפואה אלקטרונית
  • אבחון לא פולשני, מכשירים ממוזערים ליישומים טיפוליים, מערכות שיקום

דרישות כניסה

בוגרי תואר ראשון טכני או מדעי תואר תואר בהנדסה עם 180 נקודות ECTS או יותר זכאים להגיש מועמדות. מועמדים צריכים להוכיח לפחות 120 נקודות ECTS בהנדסה קורסים של הנדסה רפואית / טכנולוגיה מכשיר רפואי. בוגרי תארים בתחומים אחרים מאשר הנדסה רפואית נדרשים לרכוש שעות נוספות בהנדסה רפואית:

  • מכטרוניקה בוגר עד 15 ECTS
  • אוטומציה בוגר עד 30 ECTS
  • תואר ראשון בפיסיקה עד 45 ECTS
  • תואר ראשון במדעי המחשב עד 60 ECTS

רכישת אשראי נוסף אלה עשויה להאריך את משך הלימודים. כדי לקבל את הזיכויים הנוספים התלמיד צריך:

  • לרכוש ידע באמצעות לימוד עצמי מודרך
  • לכתוב מאמרים / תזה על נושאים נתון
  • לקחת בדיקות בעל פה או בכתב
  • לתלמיד יהיה גם מפקח במהלך העבודה המפצה
עדכון אחרון: מרץ 2020

אודות בית הספר

The University of Applied Sciences Upper Austria is the largest university of applied sciences in Austria and is an integral part of the tertiary education system. The organization is defined by the r ... קרא יותר

The University of Applied Sciences Upper Austria is the largest university of applied sciences in Austria and is an integral part of the tertiary education system. The organization is defined by the requirements of regional scientific and research needs. קרא פחות
וולס , שטייר , האגנברג , לינץ , גנט + 4 יותר פחות