תוכנית לרופאים
European University
מידע מפתח
מיקום הקמפוס
Tbilisi, גאורגיה
שפות
אנגלית
פורמט לימוד
בקמפוס
מֶשֶׁך
6 שנים
לִפְסוֹעַ
זמן מלא
שכר לימוד
USD 5,000 / per year
מועד אחרון להגשת בקשה
בקש מידע
תאריך ההתחלה המוקדם ביותר
Aug 2024
מלגות
חקור הזדמנויות למלגות כדי לעזור במימון הלימודים שלך
מבוא
מטרת התכנית היא לגדל איש מקצוע רפואי בהתאם לסטנדרטים בינלאומיים מודרניים, אשר יוכל ליישם עקרונות של רפואה מבוססת ראיות בפועל, להשתמש בעקרונות אתיים, מחקר ותקשורת רלוונטיים בפועל; ולהיות מסוגל לבסס את עצמו ולהמשיך להתפתח בתוך סביבה מקצועית משתנה ללא הרף.
מרכז סימולציה נוסד בשנת 2018 בפקולטה, המצוידת היטב בטכנולוגיות רפואיות מודרניות, דוגמניות, סימולטורים וסטודנטים יכולים לתרגל רכישת מיומנויות קליניות בסביבה קלינית מדומה. בשנת 2020, גוף אינטראקציה יושם בנבדקים הקליניים. זהו סימולטור מטופל וירטואלי, שניתן להשתמש בו בחינוך רפואי לצורכי הוראה והערכה. אינטראקציה בין הגוף מכסה כיוונים קליניים שונים כמו נוירולוגיה, קרדיולוגיה, מיילדות, ילדים, מחלות זיהומיות וכו 'ועל ידי סקירת מקרים שונים ואינטראקציה עם מטופלים וירטואליים.
קבלה
תכנית לימודים
תכנית הלימודים לתואר ראשון ב-MD משולבת בחלקה, מבוססת מערכת, בעלת דיסציפלינות משולבות הן אופקית והן אנכית.
המודל הספירלי מרמז על סקירת נושאים בסיסיים במהלך שנות לימוד בוגרות לעומק ובמתאם הדוק עם נושאים קליניים.
תוכנית MD כוללת 4 שלבים:
שלב I - מבנה גוף ותפקוד גוף האדם (שנים I-II)
שלב היסוד מכסה מושגים בסיסיים על המבנה והתפקוד של גוף האדם, המושגים העיקריים של מדעי הביו-רפואה. במהלך השנתיים הראשונות ללימודים יתחילו הסטודנטים ללמוד עם מבוא למבנה גוף האדם, הגנים, התא והרקמות, חשיבה מדעית, מיומנויות קליניות ומקצועיות (מיומנויות תקשורת ופרוצדורליות, אתיקה רפואית), רפואה וחברה. מודולים משולבים אלה ילמדו תוך שימוש בשיטות ופעילויות הוראה-למידה שונות (הרצאות אינטראקטיביות, משחק תפקידים, עבודה מעשית, עבודה במעבדת סימולציה וכו'). התלמידים לומדים מיומנויות מעשיות מפתח (ראיון מטופלים) במסגרות קליניות. סימולציה מעסיקה את התלמידים בלמידה חווייתית; סטודנטים משתמשים בנתיחה וירטואלית כדי לחקור את האנטומיה האזורית של מקרים קליניים ולנהל תרחישים של מקרי בובות בנאמנות גבוהה הקשורים לאנטומיה האזורית. מפגשי PBL (למידה מבוססת בעיה) מועברים כקורסים אורכיים לתלמידי שנה ב'.
שלב ב' - מנגנוני בריאות ומחלות (שנה ג')
במהלך השלב השני (שנה פרה-קלינית) הדגש העיקרי מושם על מבוא לרפואה קלינית (אבחון פיזי ומיומנויות קליניות), פתולוגיה בסיסית ופרמקולוגיה. שלב זה מתמקד בתסמינים ובסימנים הנפוצים ביותר של מחלות הממחישים בצורה הטובה ביותר את העקרונות הבסיסיים. התלמידים מתחילים לשלוט באבחון פיזי. השנה הסטודנטים מאומנים בחשיבה אבחנתית באמצעות דיונים מבוססי מקרה הקשורים לנושאים שונים ברפואה, שילוב הידע שלהם והכנה להבנת נושאים קליניים בשנים הבאות. במודול האורך של פיתוח מקצועי, הם עוסקים בפתרון בעיות קליניות באמצעות תרחישים קליניים שונים (קורס חשיבה קלינית) תוך שימת דגש על ניתוח וסינתזה של מידע ויישומו הקליני.
שלב III - פקידות ליבה קלינית (IV-V שנים)
בשנים ד' ו-ה' לומדים מקצועות קליניים עיקריים (רוטציות קליניות) - רפואה פנימית (מבוססת מערכתית), כירורגיה, מיילדות וגינקולוגיה, רפואת חירום, רפואת ילדים, פסיכיאטריה, רדיולוגיה, אף אוזן גרון ועוד. במקביל הם נמצאים ברציפות מיומנויות קליניות ומקצועיות מאומנות הכוללות התנהגות מקצועית במעבדות מיומנויות קליניות ובמסגרות קליניות. מודולים אלו נלמדים במסגרות קליניות (מסגרות אמבולטוריות ובבתי חולים). בתום כל פקידה עוברים התלמידים את הבחינה המשולבת (OSCE).
שלב IV - פקידות קלינית מתקדמת (שנה VI)
שנה ו' (סיום לימודים) - במהלך שנת הלימודים לסטודנטים יש היקשרות קליניות ששולטים ורוכשים מיומנויות הכרחיות ברפואה פנימית, כירורגיה, מיילדות/גינקולוגיה, מחלות זיהומיות, רפואת משפחה, רפואת עיניים, גריאטריה, רפואת ילדים ורפואת חירום. על פי עקרונות האינטגרציה ודרישות תכנית הלימודים הספירלית, הם חוזרים על מקצועות בסיסיים (פרמקולוגיה קלינית וגנטיקה רפואית). הסטודנטים עובדים בקבוצות קטנות ומשובצים למגוון פעילויות קליניות במסגרות אשפוז ואשפוז שונות במטרה להכין את הסטודנטים המסיימים להתמחותם העתידית במגורים. עד סוף השנה, התלמידים עוברים את הבחינה המשולבת הסופית (OSCE).
נקודות חובה בתכנית MD – 332 ECTS
נקודות בחירה בתכנית MD - 28 ECTS (14 ECTS - קורסי בחירה של תחום לימוד מרכזי, 14 ECTS - קורסי בחירה/חופשים)
קורסי בחירה של תחום הלימוד המרכזי: טיפול בכאב, ניהול רפואי, רפואת מעבדה, תזונה קלינית, רפואת אלרגיה, פסיכולוגיה קלינית, רפואה מדויקת, טכנולוגיות קליניות, רפואה מינית, נרקולוגיה.
תוצאת התוכנית
כישורים כלליים
ידע והבנה
הבוגרים יוכלו:
- להפגין ידע מקיף בנושאים ספציפיים לתחום, עקרונות תיאורטיים ומתודולוגיית מחקר המשמשים ברפואה;
- גישה ביקורתית למידע חדש;
- לנתח ולשלב מידע שונה ולהסיק מסקנות רלוונטיות המשמשות בסיס להמשך התפתחות עצמית.
מיומנויות
הבוגרים יהיו בעלי הכישורים הבאים:
- יכולת לפתור בעיות מורכבות בצוות רב תחומי תוך שימוש במידע העדכני ביותר;
- ביצוע מחקר תוך שימוש במתודולוגיה מתאימה ומעודכנת;
- שימוש במידע שנאסף בפעילותו המקצועית;
- מיומנויות ניהול זמן - לתכנן ביעילות את המשאבים הקשורים לפעילויות הצפויות ולהיות אחראי על העבודה שנעשתה;
- השתמש בכל הספקטרום של משאבי חינוך ומידע;
- להשתתף בפגישות ולהעביר דעות משלך בעל פה ובכתב;
- בהתאם לעקרונות האתיים והמשפטיים בהקשר של הרפואה, להיות מסוגלים להגן על זכויות המטופל;
- לנהל משא ומתן בהקשר מקצועי ולהשתתף ביישוב סכסוכים עם כל אדם, ללא קשר לרקע החברתי, התרבותי, הדתי או האתני שלו;
- תקשורת עם עמיתים ומטופלים לפי עקרונות הצדק, הערכים החברתיים והדמוקרטיים.
אחריות ואוטונומיה
הבוגרים יוכלו:
- הסתגלות לעבודה בצוות;
- לתכנן ביעילות את המשאבים הקשורים לפעילויות הצפויות;
- להיות אחראי על העבודה שנעשתה;
- להבין את ההכרח להישאר מעודכן בלמידה עצמית;
- הובלת צוות וכן כפיפות/התאמה מקצועית וניצול ידע חדש.
מיומנויות ספציפיות לתחום
- ידע בשטח;
- ייעוץ למטופלים;
- להעריך מצגות קליניות, להזמין חקירות, לבצע אבחנות מבדלת ולנהל משא ומתן על תוכנית ניהול;
- מתן עזרה ראשונה במצבי חירום רפואיים;
- מרשם תרופות;
- ביצוע הליכים מעשיים;
- לתקשר ביעילות בהקשר רפואי;
- השימוש בעקרונות אתיים ומשפטיים בפרקטיקה הרפואית;
- הערכת היבטים פסיכולוגיים וחברתיים בנוגע למחלת החולים;
- השימוש בידע, מיומנויות ועקרונות המבוססים על רפואה מבוססת ראיות;
- להשתמש במידע וטכנולוגיית מידע ביעילות בהקשר רפואי;
- יכולת ליישם עקרונות, שיטות וידע מדעיים בפרקטיקה ובמחקר רפואיים;
- ביצוע אירועים מקדמי בריאות, עיסוק בנושאי בריאות הציבור, ביצוע יעיל במערכת הבריאות;
- מִקצוֹעִיוּת.
אפשרויות קריירה
על פי החקיקה הנוכחית של ג'ורג'יה, בוגרת תכנית MD במחזור אחד אינו רשאי לנהל את הפרקטיקה הרפואית העצמאית, היא/הוא יכול להעסיק אותו כרופא זוטר, מה שמרמז על ביצוע חובותיו של הרופא על פי ההנחיות ותחת הפיקוח של רופא עצמאי (חוק גיאורגיה על עיסוק רפואי, סעיף 5).
לבוגר בעל דיפלומה של מוסד רפואי גבוה יותר יש את הזכות:
- להשלים תכנית הכשרה לתואר שני (רזידנסי) כדי לרכוש את הזכות לבצע עיסוק רפואי עצמאי לאחר שעבר בחינת הסמכה ממלכתית;
- לבצע מחקר (Master, Ph.D.) והוראה בתחומים התיאורטיים של הרפואה, או תחומי בריאות אחרים שאינם מרמזים על פרקטיקה רפואית עצמאית (The Law of Georgia on Medical Activity, סעיף 17).