מאסטר משולב ברפואה
Católica Medical School
מידע מפתח
מיקום הקמפוס
Rio de Mouro, פורטוגל
שפות
אנגלית
פורמט לימוד
בקמפוס
מֶשֶׁך
6 שנים
לִפְסוֹעַ
זמן מלא
שכר לימוד
EUR 1,660 / per month *
מועד אחרון להגשת בקשה
בקש מידע
תאריך ההתחלה המוקדם ביותר
בקש מידע
* 2.150 אירו לחודש לסטודנטים בינלאומיים. עמלות נוספות חלות
מבוא
קורס רפואת UCP הוא תואר שני משולב הנמשך שש שנים אקדמיות. יש לו תכנית לימודים חדשנית ביותר, הנובעת משיתוף פעולה עם הפקולטה לרפואה של אוניברסיטת מאסטריכט, מוסד בעל יוקרה בינלאומית רבה. יש לה גם שותפות למרכיב הקליני עם קבוצת לוז סאודה, אחת מקבוצות הבריאות הפרטיות הגדולות בפורטוגל. הקורס נתמך על ידי פדגוגיות מודרניות, בעלות בסיס טכנולוגי חזק, ומבקש להבטיח את ההאנשה של מקצוע הרפואה.
קורס הרפואה ישתמש במתודולוגיות הוראה ממוקדות סטודנטים המטפחות אוטונומיה של למידה, שימור גדול יותר ועומק ידע, עם כישורים קליניים מוכחים. הקורס מותאם למודל ההוראה וההערכה של אוניברסיטת מאסטריכט יקבל הכשרה ברמה הבינלאומית הטובה ביותר, עם מורים מובילים, וילמד באנגלית, כאשר המרכיב הקליני בפורטוגזית. הקורס יאפשר גישה לניידות הכשרה בינלאומית עם בתי ספר מובילים אחרים לרפואה.
המאסטר המשולב ברפואה נלמד על ידי Católica Medical School , יחידה אקדמית של Universidade Católica Portuguesa, והוא יתקיים בקמפוס סינטרה של UCP, ליד פארק טאגוס, בבניין מודרני הניחן בתנאי לימוד יוצאי דופן ובמשאבים טכנולוגיים . לבניין זה שטח עצום המוקדש למחקר ויהיה בו ספרייה מודרנית. לתמיכה בכל הלומדים והעובדים יהיו בר, מזנון ושירותי הובלה.
התחום המדעי השולט במחזור הלימודים הוא רפואה עם סיווג CNAEF 721 - תחום היסוד הראשון, לפי פקודה מס' 256/2005, מיום 16 במרץ.
השכלה גבוהה ברפואה מוסדרת ברמה האירופית, במטרה להכרה בהסמכה המקצועית בהתאמה בין המדינות החברות.
המאסטר המשולב ברפואה נהנה משותפות עם Grupo Luz Saude ומהשותפות ההדוקה עם אוניברסיטת מאסטריכט, Administração Regional de Saúde de Lisboa e Vale do Tejo, IP, Hospital Beatriz Ângelo ו-União das Misericórdias Portuguesas.
התואר נלמד ב- Católica Medical School , בקמפוס סינטרה, בבית החולים דה לוז בליסבון וביחידות ובמתקני בריאות אחרים של Grupo Luz Saúde, ובמרכזי בריאות ומתקנים של Administração Regional de Saúde de Lisboa e Vale do Tejo, IP , בית החולים Beatriz Ângelo ויחידות הבריאות של União das Misericórdias Portuguesas.
תכונות מבדילות
המאסטר המשולב של Católica ברפואה מציג מאפיינים מבדלים שהופכים אותו לייחודי וחדשני, ביניהם:
- קידום מצוינות בחינוך רפואי, באמצעות תכנית לימודים במתודולוגיה פדגוגית המבוססת על פתרון בעיות. שיטה זו, שקיבלה תוקף בינלאומי במרכזים אוניברסיטאיים יוקרתיים, הוכיחה את הצלחתה ונתונה למעקב איכות מתמיד על ידי הגורם האחראי לפיתוחה הראשוני - אוניברסיטת מאסטריכט - ועל ידי מבנה שנוצר במיוחד למטרה זו ב- Católica Medical School (המרכז לחינוך רפואי), עם דוחות הערכה תקופתיים של תהליך ההוראה-למידה-הערכה, לדיון פנימי וחיצוני עם בעלי העניין העיקריים;
- קידום מחקר עם תרבות של פתיחות לעולם, טיפוח רוחביות הידע המבוססת על העקרונות ההומניסטיים הנוצריים של UCP;
- תרבות של קרבה ומרכזיות של האדם, בהיבטים שונים: הוראה; מחקר; אוריינטציה קהילתית;
- פתיחת השכלה רפואית לסטודנטים בינלאומיים, כמו ביחידות אקדמיות אחרות בקאטוליקה.
התכונות המבדילות הללו של המאסטר המשולב ברפואה יאפשרו לקדם הכשרה רפואית המבוססת הן על יכולת קלינית והן על יכולת מחקרית, במיוחד במחקר תרגום - של השפעה ויישום בפרקטיקות ובמדיניות בריאות. הדבר אפשרי רק באמצעות מתודולוגיית ההוראה-למידה-הערכה של קורס זה, הקשורה במטרה לפתח חשיבה רפלקסיבית וביקורתית בהכשרה מדעית, החיונית להפעלת, במצוינות, של תרגול קליני.
בהתבסס על הניסיון של יותר מ-50 שנות אוניברסיטת מאסטריכט, מאסטר משולב זה ברפואה מבקש להגיב לצורכי העיסוק ברפואה במאה ה-21, באמצעות שימוש באסטרטגיות ומתודולוגיות פדגוגיות שונות וחדשניות המתורגמות ל- מבנה לימודים ייחודי המקדם, כלומר:
- יחידות לימודים המקיפות תחומים מדעיים שונים;
- מאפיינים מתודולוגיים מגוונים (כולל למידה מבוססת בעיות - PBL) מתודולוגיה;
- שימוש בטכניקות אימון שונות, באמצעות מרכז מצוינות סימולציה, כגון הדמיית מגע עם מטופלים. במרכז סימולציה זה צפויה הכשרה מתמשכת בסדרה של הליכים רפואיים, הכוללת לא רק היבטי תקשורת אלא גם הערכה קלינית;
- דגש על הוראה ותרגול של רפלקציה לאורך הקורס באמצעות אסטרטגיות פדגוגיות ספציפיות של אבחון (פורטפוליו אישי, בחינות התקדמות, התייעצות ורפלקציה באמצעות סימולציה של מגע עם מטופלים/שחקנים מודלים וכו');
- יחס סטודנט-מורה של שני סטודנטים לרופא הוא באמת יוצא דופן בתחום שבו הממוצע הארצי הוא 7.53;
- הכשרה במחקר רפואי, בדגש על תחומים קליניים ומחקר תרגומי.
מאפיינים בולטים נוספים של מאסטר משולב זה ברפואה הם:
- בכל הנוגע להוראה, יצירת קשר הדוק בין פרופסורים לסטודנטים, באמצעות תכנית חונכות;
- לעניין תכנית הלימודים, הכנסת מחקר בתכנית הלימודים של המאסטר המשולב ברפואה, באמצעות יצירת יחידת לימוד שנתית ו', תוך ביצוע התמחות במחקר מדעי.
- הדגש על הכשרה חובה לכל הפרופסורים במתודולוגיות ההוראה המשמשות, תוך הסתמכות על הניסיון של המכון לחינוך רפואי של אוניברסיטת מאסטריכט.
גלריה
תכנית לימודים
השלמת המאסטר המשולב ברפואה מחייבת השלמת 360 ECTS ומשך התכנית הוא 6 שנים אקדמיות (12 סמסטרים), בהתאם לסעיף 3 של צו-חוק מס' 74/2006 מיום 24 במרץ, לפי לשון הצו. -חוק מס' 65/2018 מיום 16.8.
בשלוש שנות הלימודים הראשונות, השלמת 180 ECTS תואמת את המחזור הראשון של הלימודים ומקנה לסטודנטים את התואר הראשון במדעי היסוד של הרפואה. המחזור השני של הלימודים נועד להשלים את יתרת 180 ה-ECTS, בשלוש שנות הלימודים האחרונות, ומעניק תואר שני ברפואה.
תכנית לימודים
שנה א'
גוף האדם בבריאות ובמחלות
- (מודולרי) צמיחה ופיתוח I
- (מודולרי) מחזור ונשימה I
- רגולציה ואינטגרציה (מודולרית).
- (מודולארי) חושב ועושה אני
- (מודולארי) עיכול והגנה I
- (מודולארי) סוכרת, השמנת יתר ואורח חיים
- (סמסטר) ביואתיקה
- (סמסטר) נצרות ותרבות
- (שנתי) ביוסטטיסטיקה ואפידמיולוגיה
- פיתוח אישי ומקצועי (שנתי) I
שנה 2
שילוב ידע ומיומנויות: בדרך לתרגול
- (מודולרי) מחזוריות ונשימה II
- (מודולרי) צמיחה ופיתוח II
- (מודולארי) בחירה I (אפשרויות למטה)
- (מודולארי) עיכול והגנה II
- (מודולארי) חשיבה ועשייה II
- (מודולארי) בחירה II (אפשרויות למטה)
- (סמסטר) אתיקה ושירותי בריאות
- (סמסטר) חוק בריאות
- פיתוח אישי ומקצועי (שנתי) II
אופציונאלי
- (מודולארי) יסודות הבריאות העולמיים
- (מודולרי) מתאים ורקמות לקליניים ומחקרים - היסטופתולוגיה
- דלקת (מודולרית) ומחלות לב וכלי דם - ממנגנונים מולקולריים למרפאות
- (מודולארי) מבוא למחקר ביו-רפואי
- הפרעות פסיכיאטריות (מודולריות) - בסיס ביולוגי ומחקר תרגומי
שנה 3
מהתיאוריה למטופל
- (מודולרי) בטן
- מנגנון תנועה (מודולרי).
- (מודולארי) מחזור וריאות
- (מודולארי) פסיכופתולוגיה ובריאות הנפש
- הדמיה (שנתית).
- (שנתי) פרמקולוגיה
- תחום התנהגות מקצועית (שנתי).
- פיתוח אישי ומקצועי (שנתי) III
שנה 4
רוטציות קליניות
- (מודולארי) סיבוב רפואה פנימית
- (מודולארי) סיבוב ניתוח
- (מודולארי) סיבוב רפואה כללית ורפואת משפחה
- פיתוח אישי ומקצועי (שנתי) IV
שנה 5
רוטציות קליניות
- (מודולרי) סיבוב אישה וילד
- (מודולארי) סיבוב מדעי המוח
- (מודולארי) בחירה III
- פיתוח אישי ומקצועי (שנתי) V
אופציונאלי
- הדמיה לבבית (מודולרית).
- טיפול נמרץ (מודולארי).
- אבחון טרום לידתי (מודולארי).
- (מודולארי) מחלות אוטואימוניות
- (מודולארי) ניהול בריאות ומדיניות
- (מודולארי) ניהול אנטי-מיקרוביאלי
- (מודולארי) מבוא למחקר תרגומי וקליני
- שפת סימנים פורטוגזית (מודולרית).
- רפואת חירום (מודולרית).
- (מודולארי) מדעי המוח הקוגניטיביים
- (מודולארי) אונקוביולוגיה/אונקולוגיה
שנה 6
התמחויות
- השתתפות בשירותי בריאות (מודולרי) (HELP)
- (מודולארי) השתתפות במחקר מדעי (SCIP)
- פיתוח אישי ומקצועי (שנתי) VI
שיטות לימוד
במאסטר המשולב ברפואה מעודדים את הסטודנטים לבנות דרך למידה משלהם, באמצעות קידום תפקיד פעיל בתהליך ההוראה והלמידה. בהתחשב במתודולוגיות ההוראה וההערכה השונות בהן נעשה שימוש, סטודנטים יכולים ללמוד לשקף באופן שיטתי את המסע שלהם ולפתח אוטונומיה וביטחון עצמי כבר משלב מוקדם, ובכך להתקרב למציאות הנוכחית בפרקטיקה הקלינית, המושגת גם ביחס של 2 סטודנטים לצוות רפואי, בהתמחויות קליניות.
מבנה הלימודים של התכנית חורג מהמבנה המסורתי של מוסדות הוראה לאומיים ואירופיים רבים. המאסטר המשולב ברפואה מבוסס על מודולים משולבים פונקציונליים, הכוללים את כל הדיסציפלינות הבסיסיות, המתקיימות על ידי כל התחומים המדעיים הרלוונטיים והבסיסיים, המאורגנים במערכת רציפה מודולרית. מבנה זה מיושם על יחידות הלימודים המשמעותיות ביותר בעלות אופי ביולוגי וביו-רפואי. דיסציפלינות מדעיות מעוגנות בנושאים ספציפיים ומטופלות בצורה משולבת. התוכנית גם מתמקדת מאוד בהכשרת מיומנויות מעשיות, כגון תקשורת, הליכים קליניים ופרשנות תמונה, שהם רוחביים לכל המודולים הפונקציונליים. בנוסף, יצירת תיק עבודות שנתי מאפשרת לסטודנטים לשלב ידע נרכש עם התנסויות אישיות. רפלקציה נוספת על תיק זה מעשירה את החוויה החינוכית של תכנית הלימודים.
למחקר יש גם תפקיד בסיסי במאסטר המשולב ברפואה, דרך הקשר ההדוק בין הוראת הרפואה לבין ההנחיות של חקר הבריאות. מערכת יחסים זו מאפשרת מעורבות של סטודנטים בפרויקטי מחקר, מהתואר הראשון ועד הכשרתם לתואר שני, דרך מספר קורסים אופציונליים מוכווני מחקר.
המאסטר המשולב ברפואה הוא בהשראת הסילבוס והמתודולוגיות של אוניברסיטת מאסטריכט, השותפה האקדמית של קטוליקה. "שיטת מאסטריכט" מתאפיינת בהתמקדות בקבוצות הדרכה קטנות (עם כ-10 תלמידים) שבהן התלמידים צריכים להתמודד עם בעיות "העולם האמיתי", להגדיר את מטרות הלמידה שלהם ולהוביל את המחקר של כל מקרה בפיקוח מקצועי. שיטה זו ידועה בשם PBL - Problem-based Learning.
המאסטר המשולב ברפואה נלמד באנגלית - השפה המיוחסת ללימודי רפואה בינלאומית - ובכך מקדם סביבה של חילופי תרבות ומאפשר תרגול קליני במדינות אחרות.